Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K čemu EET? Poctivost je samozřejmostí!

Už jen pár dní nás dělí od ostrého spuštění EET. Co nám přinese? K čemu bude? A pivo zdraží nebo ne? Je čas udělat si jasný názor!

Když jsem byl mladší, mnohdy se mi stávalo (především v hospodě u piva), že jsem oplýval neskutečným rozhledem, všemu jsem rozuměl, všechno věděl, znal veškeré souvislosti - a taky to dával hlasitě najevo. Snad s vyšším věkem nebo s přibývajícími zkušenostmi se objevil rozum, který mě začal upozorňovat - tohleto nevíš jistě, do tohoto tolik nevidíš - měj názor, ale nemusí to být jediná pravda.

Podobně to nyní cítím u EET. Ano, přečetl jsem si mnoho článků zabývajících se touto problematikou, nejrůznější názory, postřehy a varování - a přesto nemohu říct, že EET bude dobrá nebo špatná. Někdo jí věří, někdo ne. Najdou se i tací, kteří jsou vzteky bez sebe a reálně si představují, jak bude Andrej Babiš po nocích sedět u svého počítače, procházet si evidenci tržeb svých konkurentů a mnout si ruce, jaký je čtverák.
Vyslechl jsem si také názor mnoha svých přátel. Jedna kamarádka nešetřila sprostými slovy na adresu ministra financí a zoufala si, že její šéf bude muset zavřít hospodu, kde pracuje jako servírka. Po bližším dotazování jsem zjistil, že ve zmíněné hospodě pracuje na černo - ani ona, ani její šéf za ni neodvádí sociální a zdravotní pojištění, ona ze svého výdělku neplatí daň z příjmu. 
Co si o tom myslet? 
Já osobně si myslím, že EET je dobré minimálně vyzkoušet. Může to dopadnout hrozně, může to také fungovat tak, jak se předpokládá. Teoreticky je i možné, že jsou všichni poctiví a na daních se vybere stejně jako obvykle (tedy až na zaměstnavatele mé kamarádky, který jak jsme zjistili "malinko" šidí - a vlastně bude zavírat). Nejpravděpodobněji ale způsobí zavedení menší "otřes" v letitém systému obcházení povinností a šizení. Poctiví přežijí a nepoctiví také, ale možná budou trochu v šoku. A budou se muset víc snažit.

Autor: Lukáš Polcr | pondělí 21.11.2016 21:23 | karma článku: 24,32 | přečteno: 1155x
  • Další články autora

Lukáš Polcr

Typologie lidu českého ve třetí vlně pandemie

Myslet si, že se společnost dělí na odpůrce nařízení a jejich "svědomité dodržovatele" je mylná. Bedlivým sledováním jsem vytipoval několik kategorií podle přístupu k pandemii a k opatřením. Schválně, kam patříte vy!

24.2.2021 v 19:35 | Karma: 14,44 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Opatření, opatření, opaření...

Omezení společenského a kulturního života už nás tolik netrápí. Zaprvé jsme si na něj už zvykli a zadruhé, už na to celkem kašleme.

24.2.2021 v 13:32 | Karma: 18,32 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Radosti zimního automobilismu

Přesně před rokem jsem měl svou první a snad i poslední autonehodu, kdy jsem na ledovce vyletěl ze silnice. Jako zázrakem se mi nic nestalo. A nějak cítím potřebu se podělit o pár postřehů, které mi to přineslo.

9.1.2019 v 8:46 | Karma: 26,61 | Přečteno: 817x | Diskuse| Osobní

Lukáš Polcr

Já budu volit *** a kdo ne, je vlastizrádce!

Krátké zamyšlení, když jsou tu za pár dní ty volby - kdo koho volí, bude volit a proč. Snad nikoho moc neurazím.

3.10.2018 v 13:27 | Karma: 15,25 | Přečteno: 667x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Kdo proboha toho Babiše volil a volí?

Kobliháři, koblihožrouti a tak dále. Tak se říká voličům hnutí Ano. Nikdo je nikdy neviděl, přesto je jich mnoho. Kdo tehdy toho Andreje volil? A kdo ho chce volit teď, že má takové preference?

31.8.2017 v 9:27 | Karma: 22,49 | Přečteno: 2110x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Audionahrávky od Andreje - těšíte se na další?

Bala o Andreji Babišovi, Juliu Šumanovi a trošku i o Mirkovi Kalouskovi - aneb co bude v další nahrávce?

30.8.2017 v 13:57 | Karma: 27,86 | Přečteno: 1142x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Letos budeme všichni volit komunisty

Letos budeme opět volit naše zastupitele do Parlamentu ČR. Připravil jsem krátké zamyšlení nejen nad očekávaným výsledkem voleb, ale i nad jeho příčinami a hlavně dopady.

9.2.2017 v 11:06 | Karma: 18,31 | Přečteno: 1040x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Náklady na EET - zaplatíme to všichni!

Náklady na EET jsou údajně pro spoustu podniků likvidační. Jiné podniky zase razantně zdražují v souvislosti se zavedením EET. Co si to zkusit jednoduše spočítat?

8.12.2016 v 12:16 | Karma: 25,13 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ekonomika

Lukáš Polcr

Udavačský systém v EET

Krátké zamyšlení nad tématem souvisejícím se spuštěním EET. Rozvrat společnosti a návrat starých zvyků?

8.12.2016 v 8:27 | Karma: 18,52 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Anonymita velkoměsta

Obyvatelé velkoměst ji neznají, maloměšťáky a lid z venkova může pohltit. Anonymita velkoměsta, jak jsem ji poznal já.

22.11.2016 v 12:22 | Karma: 12,60 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Tenkrát v tom 68

Zamyšlení nad tím, proč je dobré znát historii, co mě naučili na základní škole a co že se to stalo v tom šedesátým osmým.

22.11.2016 v 11:18 | Karma: 24,38 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1030x
Organizátor volnočasových aktivit, pořadatel larpů a her v přírodě. Zajímá mě politika, ekonomika a aktuální dění.