Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Náklady na EET - zaplatíme to všichni!

Náklady na EET jsou údajně pro spoustu podniků likvidační. Jiné podniky zase razantně zdražují v souvislosti se zavedením EET. Co si to zkusit jednoduše spočítat?

Mám rád rozdílné názory a diskuzi, co mě ale vždycky rozčílí jsou plané a hloupé výkřiky, ať už z jakékoliv strany. Dostal se ke mě obrázek z jedné nejmenované kavárny. Přesněji obrázek účtenky s následujícím textem:
Náklady spojené se zavedením EET - 20 000 Kč + 480 Kč měsíčně. V prvních dvou letech tak stojí provoz EET 1313 Kč měsíčně! Až budete příště volit ANO, zamyslete se, proč všechny kavárny a restaurace zdraží. Zaplatíme to všichni!

V zásadě to beru - náklad je náklad. Ale opravdu měsíčně přijdu o 1313 Kč? Neubránil jsem se tomu zkusit si to trošku spočítat. V prvé řadě nesmíme opomenout fakt, že se DPH v pohostinství snížila se zavedením EET - z 21% na 15%.
Zkusme si tedy menší příklad. Místo kavárny s cappucinem za 55 Kč zkusíme restauraci na menším městě a "stravenkové" menu za 70 Kč. Právě tyto podniky jsou EET nejvíce ohroženy.
Dříve jsem z tržby 70 Kč odvedl daň 21% - tedy cca 12,10 Kč. Zůstalo mi 57,90 Kč.

Nyní jsem z tržby 70 Kč odvedl daň 15% - tedy cca 9,10 Kč. Zůstalo mi 60,90 Kč.

Na jednom jídle tedy jako provozovatel ušetřím cca 3 Kč.

Měsíčně mě stojí EET tedy 1313 Kč. Kolik tedy musím prodat obědů, abych byl "na nule" ?
1313/3 = 438 obědů
Pokud budu počítat jen pracovní dny (21), vychází mi to 21 obědů denně.
Nezapočítávám ovšem nealkoholické nápoje, na nichž také šetřím na DPH a ani roční daňový bonus 5000, který by pořízení a provoz pokladny částečně kompenzoval.
Co z toho vyplývá? Pokud prodám každý všední den 21 obědů, nebo celkově za měsíc 438 obědů, nebude mě stát EET ani korunu. A ještě vydělám víc na víkendech a těch 5000 od státu taky není k zahození.

Samozřejmě horší situace je pro hospody, kde se prodává pouze alkohol včetně piva. DPH na pivě zůstala na úrovni 21%. Kdosi nejmenovaný ji prý chtěl také snížit, ale jiní nejmenovaní to nepodpořili. Kdyby ano a u piva by byla DPH také 15%, musel by hospodský denně prodat asi 40 piv, aby měl náklady za EET plně pokryté.

------

Pokud jsem se ve výpočtech někde zmýlil, předem se omlouvám a po upozornění vše opravím. Chci ale zdůraznit, že nyní neřeším dopady EET jako zvýšení administrativy, více byrokracie, složitost technologie pro starší uživatel atd. Ani morálnost, omezení svobody podnikání. Nic z toho. 

Řeším pouze drobný příklad toho, zda bylo či nebylo nutné zdražit. Názorně jde vidět, jak se snížení DPH promítne.

Ale řeknu vám, být restauratér a tohle si spočítat, stejně zdražím. Protože je k tomu ideální příležitost. Každému přece bude jasné, že to je kvůli té EET.
 

Autor: Lukáš Polcr | čtvrtek 8.12.2016 12:16 | karma článku: 25,13 | přečteno: 1672x
  • Další články autora

Lukáš Polcr

Typologie lidu českého ve třetí vlně pandemie

Myslet si, že se společnost dělí na odpůrce nařízení a jejich "svědomité dodržovatele" je mylná. Bedlivým sledováním jsem vytipoval několik kategorií podle přístupu k pandemii a k opatřením. Schválně, kam patříte vy!

24.2.2021 v 19:35 | Karma: 14,44 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Opatření, opatření, opaření...

Omezení společenského a kulturního života už nás tolik netrápí. Zaprvé jsme si na něj už zvykli a zadruhé, už na to celkem kašleme.

24.2.2021 v 13:32 | Karma: 18,32 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Radosti zimního automobilismu

Přesně před rokem jsem měl svou první a snad i poslední autonehodu, kdy jsem na ledovce vyletěl ze silnice. Jako zázrakem se mi nic nestalo. A nějak cítím potřebu se podělit o pár postřehů, které mi to přineslo.

9.1.2019 v 8:46 | Karma: 26,61 | Přečteno: 817x | Diskuse| Osobní

Lukáš Polcr

Já budu volit *** a kdo ne, je vlastizrádce!

Krátké zamyšlení, když jsou tu za pár dní ty volby - kdo koho volí, bude volit a proč. Snad nikoho moc neurazím.

3.10.2018 v 13:27 | Karma: 15,25 | Přečteno: 667x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Kdo proboha toho Babiše volil a volí?

Kobliháři, koblihožrouti a tak dále. Tak se říká voličům hnutí Ano. Nikdo je nikdy neviděl, přesto je jich mnoho. Kdo tehdy toho Andreje volil? A kdo ho chce volit teď, že má takové preference?

31.8.2017 v 9:27 | Karma: 22,49 | Přečteno: 2110x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1030x
Organizátor volnočasových aktivit, pořadatel larpů a her v přírodě. Zajímá mě politika, ekonomika a aktuální dění.