Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Audionahrávky od Andreje - těšíte se na další?

Bala o Andreji Babišovi, Juliu Šumanovi a trošku i o Mirkovi Kalouskovi - aneb co bude v další nahrávce?

Na Twitteru vznikl účet Julius Šuman, posléze potom Skupina Šuman. Objevilo se tu několik nahrávek A. Babiše, které ho mají usvědčovat z různých nekalostí. Nechci psát o tom, jestli to je a není pravda, popravdě jsem si pustil kousek té první nahrávky, víc už ne. Spíše mě fascinuje jiná věc. Na internetu se objeví anonymní uživatel, který v 21. století uveřejňuje audiozáznamy, které každý bere jako jasnou a čistou, neupravenou a jedinou pravdu? Vážně?
Co je cílem dotyčného? Ať chci nebo ne, nejeví se mi jako hrdina v lesklé zbroji, který přijel bránit demokracii a pokořit toho lumpa Babiše. Mnohem více mi to přijde jako aktivita na objednávku. Zaráží mě hlavně to, s jakou samozřejmostí jsou nahrávky přijímány nejen diskutujícími na internetu, ale také novináři, vrcholnými politiky a dalšími lidmi. Budu se opakovat, ale opravdu se nechci Babiše zastávat nebo ho naopak hanit. Ano, o nahrávkách si myslím své a skoro bych řekl, že větším autenticitě, nicméně jak si tím mohu být jist? Skutečně si troufám A. Babiše soudit na základě tohoto? Netroufám.
Ostatní to asi vidí jinak. Trochu mě štve, jak všichni berou jako jasný a nezvratný důkaz nahrávky anonyma na internetu. Možná namítnete, že se dotyčný bojí o svou bezpečnost a tak se skrývá za anonymitu. Je to možné. V tom případě mi k tomu nesedí provokativní narážky a komunikace, která nahrávky na profilu provází. Ať chci nebo ne, anonymita, veřejné vystavování bez dalších informací a kontextu ve mě vyvolávají nekalé praktiky předvolebního boje. 

Představte si, že další nahrávka by byla již úplně smyšlená. Vytvořit hlas Andreje Babiše či sestříhat jeho mluvu tak, aby říkal něco zcela jiného přece v dnešní době není problém. V nahrávce by se tedy mohlo objevit například následující: 

"Já, Andrej Babiš prohlašuji, že jsem ve skutečnosti čáp v kostýmu politika. Peníze na rozjezd Agrofertu jsem nakradl z kostelních kasiček. A jsem zamilovaný do Mirka Kalouska, no a co, ty vole."
Co by se po uveřejnění této nahrávky asi stalo?

  • Premiér Sobotka pověřil ministra zdravotnictví o urychlenou prověrku, zda je pan poslanec Andrej Babiš skutečně čáp a tudíž nemá na mandát nárok.
  • Miroslav Kalousek je rozhořčen a vše popírá. Nahrávku považuje za skutečné ohrožení parlamentní demokracie a nabádá A. Babiše k rezignaci a aby mu šel z očí, pač manželka se zlobí.
  • Tomio Okamura hlásá plamenné proslovy proti imigrantům a nahrávku ignoruje.

Co vy na to?

 

Autor: Lukáš Polcr | středa 30.8.2017 13:57 | karma článku: 27,86 | přečteno: 1142x
  • Další články autora

Lukáš Polcr

Typologie lidu českého ve třetí vlně pandemie

Myslet si, že se společnost dělí na odpůrce nařízení a jejich "svědomité dodržovatele" je mylná. Bedlivým sledováním jsem vytipoval několik kategorií podle přístupu k pandemii a k opatřením. Schválně, kam patříte vy!

24.2.2021 v 19:35 | Karma: 14,44 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Opatření, opatření, opaření...

Omezení společenského a kulturního života už nás tolik netrápí. Zaprvé jsme si na něj už zvykli a zadruhé, už na to celkem kašleme.

24.2.2021 v 13:32 | Karma: 18,32 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Radosti zimního automobilismu

Přesně před rokem jsem měl svou první a snad i poslední autonehodu, kdy jsem na ledovce vyletěl ze silnice. Jako zázrakem se mi nic nestalo. A nějak cítím potřebu se podělit o pár postřehů, které mi to přineslo.

9.1.2019 v 8:46 | Karma: 26,61 | Přečteno: 817x | Diskuse| Osobní

Lukáš Polcr

Já budu volit *** a kdo ne, je vlastizrádce!

Krátké zamyšlení, když jsou tu za pár dní ty volby - kdo koho volí, bude volit a proč. Snad nikoho moc neurazím.

3.10.2018 v 13:27 | Karma: 15,25 | Přečteno: 667x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Kdo proboha toho Babiše volil a volí?

Kobliháři, koblihožrouti a tak dále. Tak se říká voličům hnutí Ano. Nikdo je nikdy neviděl, přesto je jich mnoho. Kdo tehdy toho Andreje volil? A kdo ho chce volit teď, že má takové preference?

31.8.2017 v 9:27 | Karma: 22,49 | Přečteno: 2110x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Letos budeme všichni volit komunisty

Letos budeme opět volit naše zastupitele do Parlamentu ČR. Připravil jsem krátké zamyšlení nejen nad očekávaným výsledkem voleb, ale i nad jeho příčinami a hlavně dopady.

9.2.2017 v 11:06 | Karma: 18,31 | Přečteno: 1040x | Diskuse| Politika

Lukáš Polcr

Náklady na EET - zaplatíme to všichni!

Náklady na EET jsou údajně pro spoustu podniků likvidační. Jiné podniky zase razantně zdražují v souvislosti se zavedením EET. Co si to zkusit jednoduše spočítat?

8.12.2016 v 12:16 | Karma: 25,13 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ekonomika

Lukáš Polcr

Udavačský systém v EET

Krátké zamyšlení nad tématem souvisejícím se spuštěním EET. Rozvrat společnosti a návrat starých zvyků?

8.12.2016 v 8:27 | Karma: 18,52 | Přečteno: 1010x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Anonymita velkoměsta

Obyvatelé velkoměst ji neznají, maloměšťáky a lid z venkova může pohltit. Anonymita velkoměsta, jak jsem ji poznal já.

22.11.2016 v 12:22 | Karma: 12,60 | Přečteno: 360x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

Tenkrát v tom 68

Zamyšlení nad tím, proč je dobré znát historii, co mě naučili na základní škole a co že se to stalo v tom šedesátým osmým.

22.11.2016 v 11:18 | Karma: 24,38 | Přečteno: 1026x | Diskuse| Společnost

Lukáš Polcr

K čemu EET? Poctivost je samozřejmostí!

Už jen pár dní nás dělí od ostrého spuštění EET. Co nám přinese? K čemu bude? A pivo zdraží nebo ne? Je čas udělat si jasný názor!

21.11.2016 v 21:23 | Karma: 24,32 | Přečteno: 1155x | Diskuse| Ekonomika
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1030x
Organizátor volnočasových aktivit, pořadatel larpů a her v přírodě. Zajímá mě politika, ekonomika a aktuální dění.