Diskuse
Tenkrát v tom 68
Děkujeme za pochopení.
K60a24r22e17l 74C84a37c98h
Pan Šrejbr má velkou pravdu v nezastupitelské roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti. Dějiny, tak jak se učí na školách, byly vždy tendenčně podávány, aby to korespondovalo s oficiální politickou státní linií. Je tedy zcela jasné, co jsem kupříkladu já slyšel v hodinách dějepisu o dějinách posledního století, když jsem navštěvoval školu v 50. - 60. létech. Naštěstí jsem měl maminku, která se mnou o mnohých dějinných událostech mluvila tak, jak je skutečně zažívala ve svém životě. Když jsem si pak po r. 1989 přečetl knížku Pavla Tigrida - Průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu, mohl jsem jen konstatovat, že prakticky vše, co jsem četl v této knize, jsem znal tak, jak to Pavel Tigrid napsal, již z vyprávění své maminky.
K86a62r97e90l 38C39a65c41h
Nezastupitelné - chybička se vloudila. Omlouvám se.
K45a29r26e36l 57Š52r63e39j22b78r
karma. Snad jen bych upozornil na nezastupitelnou roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti, a to včetně dějin. Škola nezařídí vše.
J65i85r58k88a 83L31i19b20e22ň60s71k47ý
Pěkně napsané - staré téma. Učitelé říkají, že na moderní dějiny není čas. Což je směšné, protože ty jsou nejdůležitější - dejme tomu 20.století by měl každý student dobře znát. Ostatně si myslím, že na to, kolik nás stojí věda, tak historie stagnuje. Analýzy historie by totiž měly zohledňovat i dobový kontext, na který se vesměs - tradičně - v dějepise kašle. Jaký kontext? Tak třeba ekonomii nebo psychologii. Je totiž docela zajímavé, jaké ekonomické páky rozhodly o válce a jejím konci nebo jaký byl psychologický profil Hitlera, Stalina, Churchilla, japonského císaře nebo Roosevelta. Dějepis by prostě měl být jednak více antropologický a jednak i například ekonomický, asi i sociologický! Snad to napadlo Finy, kteří zahajují nový projekt - zrušení učebních předmětů na středních školách. Myslím, že to časem napadne i Čechy a Moravany, tak třeba příští generaci, co teď chodí do školky?
J96i26ř69í 55Ř75e67z34n76í83k
Přece jenom celý dlouhý vývoj Homo sapiens si zaslouží kapánek více pozornosti než poslední jeho vteřina, která stejně není vysvětlitelná bez těch předešlých čtyřiadvaceti hodin.
J41i94ř11í 53H83e19r34m65á68n52e45k
Já si myslím, že pokud se o roce 1968 učí, tak pravděpodobě úplně jinak, než jak jsme to zažili.
Ale, ono je to tak vždy.
K71a57r42e11l 14Š19r17e16j29b55r
tak naštěstí se to neučí "pohermánovsku", tedy, že jsme si za ty ruský tanky u nás mohli vlastně sami, že Jiří?
R29a78d20k96a 31K10i65e11l76b95e15r44g93e34r89o56v44á
zkrátit pravěk, starověk a středověk na rozumnou kompromisní mez a mít čas na dějiny posledních sto, sto padesáti let, které zasahují nějakým svým počinem nebo řešením do dneška jako výsledku...
ale hlavně...nepřistoupit na,,zbytečnost znát a pochopit nějaké události,, jen proto, že jsme my ,, velcí,, zklamaní a že to pak třeba bylo jinak. Vyprávět. Neříkat, já si to nepamatuju... je to stejně všechno jinak a passé
:).
M10i21r83o53s52l17a36v 74Š49m82e68j51k65a59l
Moudré, pravdivé. S Vámi bych se rád sešel, nebo si alespoň dopisoval.
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1030x