Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K60a24r22e17l 74C84a37c98h

22. 11. 2016 14:25

Pan Šrejbr má velkou pravdu v nezastupitelské roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti. Dějiny, tak jak se učí na školách, byly vždy tendenčně podávány, aby to korespondovalo s oficiální politickou státní linií. Je tedy zcela jasné, co jsem kupříkladu já slyšel v hodinách dějepisu o dějinách posledního století, když jsem navštěvoval školu v 50. - 60. létech. Naštěstí jsem měl maminku, která se mnou o mnohých dějinných událostech mluvila tak, jak je skutečně zažívala ve svém životě. Když jsem si pak po r. 1989 přečetl knížku Pavla Tigrida - Průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu, mohl jsem jen konstatovat, že prakticky vše, co jsem četl v této knize, jsem znal tak, jak to Pavel Tigrid napsal, již z vyprávění své maminky.

4 0
možnosti
Foto

K86a62r97e90l 38C39a65c41h

22. 11. 2016 14:27

Nezastupitelné - chybička se vloudila. Omlouvám se.

1 0
možnosti

karma. Snad jen bych upozornil na nezastupitelnou roli rodiny při výchově, vzdělanosti a informovanosti, a to včetně dějin. Škola nezařídí vše.

6 0
možnosti
JL

Pěkně napsané - staré téma. Učitelé říkají, že na moderní dějiny není čas. Což je směšné, protože ty jsou nejdůležitější - dejme tomu 20.století by měl každý student dobře znát. Ostatně si myslím, že na to, kolik nás stojí věda, tak historie stagnuje. Analýzy historie by totiž měly zohledňovat i dobový kontext, na který se vesměs - tradičně - v dějepise kašle. Jaký kontext? Tak třeba ekonomii nebo psychologii. Je totiž docela zajímavé, jaké ekonomické páky rozhodly o válce a jejím konci nebo jaký byl psychologický profil Hitlera, Stalina, Churchilla, japonského císaře nebo Roosevelta. Dějepis by prostě měl být jednak více antropologický a jednak i například ekonomický, asi i sociologický! Snad to napadlo Finy, kteří zahajují nový projekt - zrušení učebních předmětů na středních školách. Myslím, že to časem napadne i Čechy a Moravany, tak třeba příští generaci, co teď chodí do školky?

2 0
možnosti
Foto

Přece jenom celý dlouhý vývoj Homo sapiens si zaslouží kapánek více pozornosti než poslední jeho vteřina, která stejně není vysvětlitelná bez těch předešlých čtyřiadvaceti hodin.

0 0
možnosti
Foto

Já si myslím, že pokud se o roce 1968 učí, tak pravděpodobě úplně jinak, než jak jsme to zažili.

Ale, ono je to tak vždy.

0 0
možnosti

tak naštěstí se to neučí "pohermánovsku", tedy, že jsme si za ty ruský tanky u nás mohli vlastně sami, že Jiří?

2 0
možnosti
Foto

zkrátit pravěk, starověk a středověk na rozumnou kompromisní mez a mít čas na dějiny posledních sto, sto padesáti let, které zasahují nějakým svým počinem nebo řešením do dneška jako výsledku...

ale hlavně...nepřistoupit na,,zbytečnost znát a pochopit nějaké události,, jen proto, že jsme my ,, velcí,, zklamaní a že to pak třeba bylo jinak. Vyprávět. Neříkat, já si to nepamatuju... je to stejně všechno jinak a passé

:)R^.

5 0
možnosti

Moudré, pravdivé. S Vámi bych se rád sešel, nebo si alespoň dopisoval.

1 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1030x
Organizátor volnočasových aktivit, pořadatel larpů a her v přírodě. Zajímá mě politika, ekonomika a aktuální dění.